Ekşi sözlük'te @bymadrabaz adlı kullanıcının enuygun.com sitesi üzerinden rezervasyon yapılan uçuşun olmaması ile ilgili yaşadığı sıkıntı üzerine paylaştığı materyaller ile gündeme gelen konudur.
Konu @bymadrabaz'ın anlattığına göre şöyle gelişiyor:
enuygun.com sitesi üzerinden arkadaşımla ankara/kazakistan gidiş ve dönüş olarak rezervasyon yaptırdık. uçuşumuz 27 eylül gidiş ve 3 ekim dönüş olarak alındı. dönüş bileti
gidiş sorunsuz gerçekleşti. dönüş için ise 3 ekim 2023(bugün) uçuş saatinden 4 saat önce havalimanına geldik. hatta hem uçuş öncesi(dün) hem de bugün enuygun.com tarafından check in için birden fazla kez bilgilendirildik.
,
,
ancak yolcu girişine geldiğimizde ekranda bir tuhaflık hissettik. evet uçuşumuz ekranda görünmüyordu
öncesinde biz bunun bir hata olabileceğini düşünüp görevli ile konuştuk ancak bugün türkiye'ye herhangi bir uçuş olmadığını söyledi.. bunun mümkün olmadığını söyleyerek biletimizi gösterdiğimizde konuyla ilgili bizi uçuş firmamız olan flyaristan yetkilisi karşıladı. bu uçuşun 30 eylül 2023 tarihinde gerçekleştiğini ve 3 ekim 2023 tarihinde böyle bir uçuş bulunmadığını, bu konuda aracı kurumumuz olan enuygun.com'a bilgilendirme yapıldığını söylemesi üzerine ikinci şoku yaşadık.
gelelim olayların en traji komik anlarına:
hemen rezervasyon yaptırdığımız enuygun.com ile iletişime geçtik. yaklaşık 40 dakikalık bir bekleyişten sonra (aramayı yurt dışından yapıyoruz) yetkili kişi bize bu uçuşun gerçekleşeceğini herhangi bir iptal durumunun söz konusu olmadığını, flyaristan'ın iptal bildiriminde bulunmadığını söyleyerek sanki biz uçuşa geç kalmışız gibi "zaten uçuşunuza bir saatten az kaldı sizi içeri almazlar bu saatten sonra" gibi saçma sapan bir yorum yaptı :)) ya diyoruz ki böyle bir uçuş yok havalimanındayız, yetkili "yok var siz yanlış biliyorsunuz" havasında.
daha yetkili biri ile görüşmek istediğimizde öyle bir birimin olmadığını söylemesi üzerine 55 dakika sonra konuşmayı sonlandırdık.
şimdi dostlar biz kendi imkanlarımızla astana/almati/ankara uçuşunu bu geceye alabildik yani bir günümüz bu havalimanında geçecek ve bu bizim hatamız değil.
aynı hatanın bir avrupa ülkesinde yaşanması durumunda olabilecekleri düşünebiliyor musunuz? biz bugün türkiye'de olamadığımız için hem maddi olarak hem de manevi olarak zarara uğradık. kimin umrunda?
sonsöz: asla ama asla enuygun.com'a güvenip buradan biletleme yapmamanızdır. sizden bir yazar kardeşiniz, abiniz, dostunuz olarak bu entry'e destek bekliyorum. bunu neden mi istiyorum. ya hiç paramız olmasaydı?
düşünün ki yanında çocukları olan bir ailesiniz ve ülkenize döneceksiniz havaalanına geliyorsunuz ve uçuşunuzun olmadığını öğreniyorsunuz ve hiçbir yetkiliye ulaşamıyorsunuz ve paranız yok (!) bu durumu düşündükçe çıldırıyorum ve bu firma hakkında ülkeye girer girmez yasal bütün adımları atacağım.
son olarak havalimanında olduğuma ilişkin kanıt görselini de buraya bırakayım.
görsel
hepinizin zamanını aldığım için özür dilerim.
edit 1: uçuşun ileriki bir saate alınabilme ihtimali olma ihtimali sorulmuş ancak astana havalimanından ankara'ya ne bugün ne başka bir gün bir uçuş gerçekleşmeyecek bilgisi verildi :)
edit 2: uçak biletini aracı kurumdan almamız hiç yapmadığımız bir tercihti ancak yabancı dil sorunumuz olduğu için biz enuygun.com'a güvenerek böyle bir biletleme yaptık.
edit 3: flightright.com başvurusu olayına gelince ilgili firma avrupa ülkesi olmayan hiçbir uçuş için destek vermiyor.
entry ve dm ile destek olan yazarlara çok çok teşekkür ediyorum. editlere fırsat buldukça devam edeceğim. benim için bir kişiye daha fazla ulaşması bu başlığın amacını gerçekleştirecek, artık bu tür aracı kurumların insanları araklamaması için bir ses olmak adına en azından başlığa bir nokta koyar mısınız? (Kaynak Ekşi Sözlük)
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?